torsdag 10. april 2008

Forfatterbesøk 3. april 2008

Vi hadde besøk av forfatteren Per Ivar Martinsen(bildet) på skolen.
Kort om forfatteren:
Han ble født i Bergen i 1964. Skriver for det meste dikt, og han er også musiker.



Da han startet foredraget ba han alle om å skrive et navneskilt slik at han ikke skulle bruke kallenavn som for eksempel ”etterveksten” eller ”du med det fette håret”. Jeg reagerte litt på dette og tenkte han sikkert må ha kalt noen dette før. Jeg hadde hvertfall blitt fornærmet om noen hadde kalt meg ”du med fett hår” og jeg hadde fett hår.
Han startet med å fortelle litt om dikting og litt om seg selv. Så skulle vi lage et ”sms-dikt”. Alle kom med forslag til ulike ”sms-språk”. Tilslutt ble alt dette satt sammen til noe han ikke ville kalle dikt, og jeg vet ikke helt hva man kan kalle det heller.
Besøket var interessant og Per Ivar Martinsen var en flink mann og foredraget var morsomt, så jeg falt ikke ut en eneste gang. Selv om jeg må innrømme at jeg fikk ikke noe mer lyst til å bli forfatter.

Ingen kommentarer: